Casinon med bäst kundsupport i Sverige

Vilka online casinon erbjuder bäst support?

Är det viktigt för dig att kunna få hjälp snabbt hos ditt casino? Eller att supporten finns tillgänglig dygnets alla timmar? Då har du kommit rätt. I den här stora guiden listar vi casinon med bäst kundtjänst på den svenska marknaden!

Svenska casinon med bäst kundtjänst

Nedan hittar du vår lista över online casinon med bäst support.

PlaceringCasinots namnVårt kundtjänstbetygLäs mer
1Snabbare100Läs mer om Snabbare.
2Dunder100Läs mer om Dunder.
3William Hill99Läs mer om William Hill.
4YoYo Casino98Läs mer om YoYo Casino.
5Lucky Casino97Läs mer om Lucky Casino.
6Maria Casino87Läs mer om Maria Casino.
Livechatt.

1. Snabbare – 100 i supportbetyg

Snabbare Casino var ett av de casinon som lanserades när trenden med ”snabba casinon” slog igenom. Casinon där du kommer igång snabbt och enkelt. 

Förutom en smidig registrering, en lättnavigerad sajt och snabba insättningar och uttag erbjuder Snabbare såklart också en snabbt och behjälplig kundtjänst. 

Besök Snabbare!

2. Dunder – 100 i supportbetyg

Dunder lanserades 2016 i Sverige och erbjuder sina spelare ett gediget utbud av slots, bordsspel och live casino från de kändaste och mest populära speltillverkarna. 

Dunder får 100 i betyg av oss, när det gäller kundtjänst, och därför kan du förvänta dig snabb service när helst du behöver det! 

Besök Dunder!

3. William Hill – 99 i supportbetyg

William Hill är casinot och sportsbooken som har över 30 år i branschen. 

Det gör William Hill både till en stark och trygg aktör på den svenska marknaden. 

Givetvis har veteranen William Hill också sett till att erbjuda sina spelare en behjälplig och kunnig support och just därför tar William Hill plats på vår lista. 

Hos William Hill är du helt enkelt i trygga händer, även om du får problem. 

Besök William Hill!

4. YoYo Casino – 98 i supportbetyg

YoYo Casino har nu funnits några år i Sverige och blev snabbt en spelarfavorit bland svenska spelare. 

YoYo är ett Pay N Play-casino vilket innebär att att det mesta går snabbt och enkelt här – kundsupporten likaså. 

Oavsett när du behöver hjälp eller har frågor så finns ett hjälpsamt team där när du behöver. 

Besök YoYo Casino!

5. Lucky Casino – 97 i supportbetyg

Lucky Casino erbjuder inte bara ett stort och varierat spelutbud, här hittar du också en av marknadens bästa kundtjänster – annars hade inte Lucky Casino tagit plats på vår lista. 

Får du problem, har frågor eller i allmänhet undrar något är det bara att vända dig till Lucky Casinos trevliga kundsupport. 

Snabbast går det om du väljer livechatten där vi oftast får svar inom bara några sekunder. 

Besök Lucky Casino!

6. Maria Casino – 87 i supportbetyg

Maria Casino drivs av etablerade och stabila Kindred Group som också ligger bakom populära casinon som Unibet och Storspelare. 

Maria Casino började med att erbjuda bingo men i dag hittar du här såväl klassiska casinospel som marknadens senaste och mest trendiga slots. 

Vi känner oss alltid trygga i Maria Casinos händer och det är inte utan anledning som det här casinot får plats på vår lista. 

Behöver du hjälp eller stöter på problem så kan du komma i kontakt med Maria Casino både via mejl och livechatt. 

Att Maria Casino hamnar sist på listan beror framför allt på att supportens öppettider inte är dygnet runt (mellan 08-00 kan du kontakta casinot) – men utöver det så är supporten alldeles förträfflig! 

Besök Maria Casino!

Kriterierna som ska uppfyllas för ett online casino med bäst kundsupport

Nu ska vi berätta mer om vilka kriterier vi har gått efter när vi bedömt casinon med bäst kundtjänst. 

Snabbhet – huvudkriteriet för en framgångsrik kundtjänst

För att vi ens ska överväga att casinots support är bättre än bra krävs det att kundtjänsten är snabb med att svara. 

Detta har vi framför allt testat när det gäller live chatterna hos casinona. 

Samtliga casinon på vår lista svarar snabbt, oftast inom bara ett par sekunder! 

Vinnaren i snabbhet – Snabbare Casino!

När vi testade kundtjänsterna hos casinona var i och för sig alla casinon snabba men Snabbare var lite snabbare – vilket också gör att casinot lever upp till sitt namn! 

Snabbare Casino.

Tillgänglighet – vikten av att finns där när som

En annan viktig faktor när vi snackar bäst kundsupport hos casinon är att kundtjänsten är tillgänglig. 

Allra helst vill vi att de ska finnas till hands dygnet runt, något som de flesta i vår lista också gör. 

Olika alternativa kontaktmöjligheter

Livechatt i alla ära, en del spelare vill kunna ringa supporten medan andra föredrar mejl. 

Att det finns olika kontaktmöjligheter hos casinona är därför att föredra. 

Det man dock ska komma ihåg är att det kan ta lite längre tid innan man får hjälp, om man väljer telefon eller mejl. Detta beroende på hur många som ringer samtidigt samt hur många mejl casinot får. 

Vi rekommenderar livechatt varmt då den oftast finns tillgänglig dygnet runt samt att man nästan alltid får svar snabbt. 

Internationell service – kundtjänst på flera språk

Även om du spelar i Sverige är det ju inte säkert att svenska är ditt modersmål. 

Att casinot erbjuder support på flera olika språk är såklart därför en fördel. Framför allt känns det mer välkomnande och öppet, håller du inte med?

Bemötande och hjälpsamhet

Tillgänglihet och snabbhet är viktigt, men det är inte allt. Hur du blir bemött i supporten är förstås också viktigt. 

Vi har stött på kundtjänster där vi knappt fått svar på det vi frågat eller som bara hänvisat oss till den bristfälliga information som fanns på sajten. Det är inte en bra kundtjänst, enligt oss. 

En bra support ska vara mån om att hjälpa dig och visa lite serviceanda! Något som alla casinon på vår lista erbjuder. 

Bemötandet support.

Slutsats

När du ska börja spela casino på nätet finns det många olika saker att ta ställning till. 

Det är såklart inte så roligt att tänka på problem som kan uppstå men man måste trots allt vara realistisk – problem kan inträffa, oavsett hur bra casinot är. 

Så att välja ett casino med en bra och trygg kundtjänst är faktiskt något av det viktigaste du bör se till när du ska börja spela casino online. 

Vi hoppas att du slipper kontakta supporten, men om du behöver göra det så kommer du vara i trygga händer hos casinona i vår lista. 

Vi hoppas också att den här guiden har hjälpt dig på vägen när det gäller att hitta ett bra och säkert casino att börja spela hos. 

Läs gärna våra andra guider som kommer att hjälpa dig längs vägen, både när det gäller att hitta ditt slutgiltiga nya casino men också när du väl ska sätta igång och spela. 

Stort lycka till önskar vi på CasinoValet!

Vanliga frågor

För att vi ska klassa en casino kundtjänst som bra eller till och med bäst så gäller det att den är snabb, tillgänglig och hjälpsam. Den måste också vara på svenska för att komma med på vår lista!
Enligt vår studie hamnar Snabbare Casino i topp när det gäller att erbjuda bäst kundsupport i Sverige.
Ja! Att du kan få hjälp snabbt är A och O om du stöter på problem när du spelar.
Vilka öppettider casinots kundtjänst har varierar från casino till casino. Det bästa är om du hittar ett casino där den är öppen dygnet runt, om du brukar spela på ”obekväma” tider.
Vi kikar på: Snabbhet, tillgänglighet, språk, bemötande och kontaktalternativ när vi testar casino kundsupport.